Nexusoneの修理&交換をお願いする件

さて、昨日液晶が突然死してしまった件ですが、HTCからメールが返ってきました。

が、自動応答メッセージのようなそっけなく、意味のないメールが返ってきただけでした。


Hello 自分の名前,

I understand how frustrating it can be when your device is not functioning properly. To better assist you with this, I would recommend contacting the RMA department at 1-888-716-3593, as they will be able to provide you with more information regarding repair or replacement. Their business hours are Monday to Friday 8:00A.M – 8:00P.M EST. I apologize for any inconvenience you may have experienced.

If you have any other questions, feel free to contact us again. You can find additional support at support forums at community.htc.com. There is also a customer satisfaction survey for you to take if you are interested.

Philip
HTC Technical Support
www.htc.com
www.twitter.com/htc

返答は上記で、あとは
15日以内に返答がない場合は、自動的にお問い合わせをクローズします。
FAQを見るといいよ。

ということが書いてありました。


英語を解読して読んでみると、要するに、メールじゃなくて電話してこい、ってことですよね。
こちらから送ったメールには全く触れられておらず。
これなら、最初からメールの窓口を用意しなければいいのに。
がんばって英語でかいた文章が無駄になってしまいました。

まぁ、仕方ないので、現地営業時間中に一度国際電話にチャレンジしてみようと思います。
ダメそうだったら、メールでやり取りできるように話してみます。

ってか、RMA departmentって何なんでしょう?デパート?
修理を受け付けてる会社の名前か何かですかね?